Fødselsdag

Fødselsdage i Børnehuset Sønderled

Vi vil vi meget gerne fejre Jeres barn her i Sønderled. Det er Jer som forældre, som aftaler med stuens personale hvilken dag der passer bedst. Vi tager ikke hjem til fødselsdage.

Inden jeres barn holder fødselsdagen, laves der et opslag der hænges op på stuen, hvor alle kan se hvornår der holdes fødselsdag. Det er en god ide at skrive hvad I medbringer, så de  forældre i børnehaven ved, om det er en stor eller lille madpakke, de skal smører til den dag. Snak med stuens personale om det er Jer, eller dem der laver opslaget.

Fødselsdagsbarnet får en gave fra stuen. De øvrige børn skal ikke medbringe gaver. I må som forældre meget gerne deltage i fødselsdagen.

Fødselsdagen foregår således:

• Vi hejser flaget sammen med barnet.
  • Der står flag ved barnets plads.
  • Vi holder morgensang hvor barnet fejres med at sidde i midten på fødselsdagsstolen. Der synges barnets favoritsange og råbes hurra.
  • Til frokost dækkes der fint fødselsdagsbord på stuen. Det er vores erfaring, at barnet gerne vil have noget med til uddeling. I samarbejde med forældrene har vi bestemt, at hvis børnene skal have slik, spises det under festen.

Forslag til hvad barnet kan medbringe: Kage, flødeboller, boller eller brød med pålæg, pizza, pølsehorn, frikadeller, pasta, grønsager. Ja kun fantasien kan sætte grænser.... Tag dit barn med i beslutningen, - måske har dit barn en favorit. Ligesom I selv skal vurdere hvad I har tid og overskud til. Det er ikke menuen der er afgørende for en god fest.

Fødselsdag udenfor Sønderled: Hvis man ønsker at holde fødselsdag udenfor åbningstid deltager personalet ikke, og vi appellerer til, at der sendes indbydelser ud privat. Ligesom vi opfordrer til, at man som forældre er opmærksom på, at man fx inviterer alle piger i ens gruppe eller alle drenge. Det kan også være ens årgang. Det er rigtig hårdt for både barn og forældre, at opleve ikke bliver inviteret med.