Distrikts skole

Tumbs up

Vores samarbejde med skolerne:

Overgangen fra børnehaven til skolen sker i Kolding Kommune i en glidende overgang (GLO). Opstarten er hvert år 1. april og målet med GLO er at skabe en tryg og glidende overgang fra børnehaven og til skolen. En overgang som handler om at skabe sammenhæng i børnenes liv og sammenhæng mellem indholdet i børnehaven, GLO og børnehaveklassen.

Sammenhæng betyder ikke, at alt skal være det samme. Det betyder, at der skabes et indholdsmæssigt sammenhæng, nogle overgangsmarkører og flow mellem den pædagogiske læreplan og rammerne for GLO og børnehaveklassen, samt at børnehaven og skolen har et tæt samarbejde ift. ex trivsel, børnefællesskaber og lærelyst.

Harte Skole:

Vores distriktsskole er Harte Skole og vores samarbejde er hovedsageligt bygget op omkring at skabe gode og trygge rammer for de ældste børn i forhold til overgangen fra børnehaven til skolen. Her ses vores vores planlægning af samarbejdet vedr. GLO.

Vi har altid en personale med i GLO 1.4 på Harte Skole, som sikre den trygge og glidende overgang til skolen.

Årsplanlægning

Måned

Hvem deltager

August Evaluering af årets GLO, overordnet planlægning af kommende GLO og det kommende år planlægges Ledelsen på Harte Skole og Børnehuset Sønderled
September Aktivitetsdag på Harte Skole Alle ældstebørn i Børnehuset Sønderled
Oktober Cafemøde på Harte Skole vedr. indskrivning og GLO Ledelse og personale på Harte Skole og leder i Børnehuset Sønderled
December 1.12-10.1: indskrivning i skolen
Januar 20.1: frist for evt. skoleudsættelse
  Samarbejdsmøde hvor den kommende GLO planlægges Personale og ledelse fra Harte Skole og Børnehuset Sønderled
Februar Ældstebørnene i Sønderled får besøg GLO personale fra Harte Skole
Marts Besøg på Harte Skole, hvor den kommende venskabsklasse tager imod De ældstebørn der skal på Harte Skole og den personale fra  Børnehuset Sønderled der skal med i GLO
  Overleveringsmøder, hvor alt relevant viden gives videre, for at sikre en tryg og god start i GLO Personale og ledelse fra Harte Skole og Børnehuset Sønderled
  Ældstebørnene får et sidste besøg GLO personale fra Harte Skole
April 1 personale flytter med i GLO på Harte Skole 1 personale fra Børnehuset Sønderled
Juni Evaluering af årets GLO GLO personale og ledelse fra Harte Skole og Børnehuset Sønderled

Andre skoler:

Vi overleverer selvfølgelig omhyggeligt alle vores ældstebørn, til uanset hvilke skoler de måtte fordele sig på. Dog har vi et særlig tæt samarbejde med Bramdrup Skole hvortil vi ofte sender mange børn.