Årstidens tøj

Ture

Årstidens tøj

Vi færdes og opholder os meget udendørs og bruger de ting, som naturen byder på. Så som at klatre i træer, kravle og rutche på bakker, graver efter spændende ting i jorden, ruller os i græsset og mange andre ting, så vi bliver ofte dejlig beskidte.

Årstiden sætter også sit præg på mængden af skidt under negle og støvler, så derfor er det vigtigt for dit barn, at være klædt på til naturens gevinster i de forskellige årstider.

Forår: Byder på både varme, kulde og regn. Det er derfor godt at have overtøj, der er vandafvisende samt gummistøvler.

Sommer: Solcreme fra morgenstunden er vigtig, så det når at komme ned i huden. En solhat et skønt for ethvert barn, let tøj ej at forglemme. Vi har jo også regnvejrdage i sommermånederne, så regntøjet og gummistøvlerne, har også en plads i garderoben. Sommermorgener er ofte fugtige og dugfyldte og her er lukkede sko gode, hvor sandaler er fine senere på dagen.

Efterår: Regn og vandpytter har vi mange af om efteråret, det er derfor vigtig at have overtøj og fodtøj, der holder på varmen og ikke mindst holder vand og smadder ude. Luffer er på denne årstid dejlige at have i garderoben, ligesom tørre sokker ofte er nødvendige.

Vinter: Varmt overtøj og fodtøj som kan holde på varmen og holde fugten ude, er vigtig i den tid hvor man skal bevæge sig til varmen. Vandtæt og åndbart tøj, med lidt uld eller fleece under er godt. I denne tid er skiftetøj og vinterstøvler uundværligt.

Herudover skal der ligge MINDST et helt sæt skiftetøj i kassen på Jeres barns garderobe.