Relationsskema

Bladtræer

I Kolding Kommunes daginstitutioner arbejder pædagogerne databaseret og målrettet med det enkelte barns trivsel og udvikling.

Dette kræver at barnet iagttages i forskellige situationer, således at pædagogerne har grundigt kendskab til barnets relationer og kompetencer indenfor de forskellige udviklingsområder.

For at sikre kvalitet, systematik og overblik anvender institutionerne forskellige redskaber til dette.

I Børnehuset Sønderled har vi valgt at arbejder med Relationsanalyse:

Vi arbejder med relations analyse for at kortlægge kvaliteten af de relationer vi har med børnene og hvad vi tror børnene har med os og ud fra kortlægningen danne os et overblik over, hvilke børne vi skal lave handleplan på, så vi sikre, at alle børn har en varm og tryg relation til minimum en voksen på stuen.

Relationsskema_0.PDF

Shape Created with Sketch.