Informationer i hverdagen

Hjertet

Informationer i hverdagen

Vi forventer, at forældrene selv holder øje med den information, der gives på AULA og rundt i de forskellige garderober, som I introduceres til når Jeres barn starter op. På AULA kan I læse om stort og småt, der vedrører Jer og Jeres barn i Børnehaven. Det er også her ledelsen kommunikerer al information ud.

Tjekke in/ud:

Du skal selv tjekke dit barn ind når de kom om morgenen og ligeledes tjekke dem ud når de blev hentet.

På hver stue hænger der en Ipad på væggen tilgængelig for forældre, ikke børn. Her skal I hver dag tjekke Jeres barn ind – og ud.

Registrering af sygdom, ferie og komme/gå tider:

På aula skal I registrere komme og gå tider for Jeres barn. Hvis de er ens i løbet af uger, kan det også nemt registreres. Dette for planlægning af personalets arbejdstider, så vi bruger vores ressourcer bedst muligt

Det er vigtigt I om morgenen registrerer hvornår Jeres barn hentes igen, hvis det ikke stemmer overens med det i forvejen registrerede, så vi kan være troværdige i vores svar til Jeres barn.

Oplysninger på fremmøde er helt grundlæggende for planlægning af dagens gang. Vi bruger det også til hvis et barn bliver syg i løbet af dagen, så tjekker vi om I snart er på trapperne inden vi ringer et barn hjem.

Husk at give besked ved fravær/sygdom/ferie, helst på aula, men også gerne mundtligt hvis der er noget vi skal vide. Hvis vi ikke ved om Jeres barn kommer, er det svært for os at komme i gang med dagens aktiviteter.

Vigtigt er det for os at understrege, at et godmorgen og farvel, stadig både glæder og værdsættes og er nødvendigt - for at vi kan have overblikket over de børn der er i institutionen, så det skal I fortsætte med.

På vores hjemmeside kan I finde oplysninger om stort og småt - mangler I nogle oplysninger, så sig endelig til.

I hjertet finder I oplysninger, der henvender sig til alle forældre i Sønderled. Og ved alle stuerne kommer der informationer op ved behov.

På årgangsgruppe tavlerne finder I oplysninger og dokumentation på årgangsgruppernes arbejde.