Tegninger

Corona/covid19

Der løsnes nu op for restriktionerne, hvilket betyder at børnene nu må komme i institutionen, selvom der er forældre eller søskende der er smittet og i isolation i hjemmet.

Vi har derfor fokus på, at vi kun modtager raske børn, så vi prøver at begrænse smitten blandt personalet og blandt børnene.

Vi håber meget på Jeres opbakning og forståelse.

Børnene må IKKE komme i institutionen ved følgende symptomer:

• Feber
  • Hovedpine
  • Muskelsmerter
  • Vedvarende hoste
  • Ondt i halsen
  • Forkølelse (ikke løbenæse)
  • Symptomer fra luftvejene
  • Almen utilpashed og sygdomsfølelse
  • Opkast
  • Diarre

Og alle de børnesygdomme vi sædvanligt ser.

Det vil ofte være et skøn når børnene sendes hjem og vi vil gøre vores bedste, for ikke at forstyrre Jer i hverdagen, men børns symptomer kan almindeligvis svinge flere gange dagligt, det er sådan børn reagerer når de er syge (ex syge formiddag i institutionen, bedre eftermiddag når de er kommet hjem og måske sløj igen om aftenen).

Når vi ringer et barn hjem (måske en gang for meget), så er det for at passe på os alle.

Hvis I oplever Jeres barn får et eller flere af de symptomer som gælder for covid19, følges de gældende retningslinjer på det gældende tidspunkt.