Forældresamtaler

Ældstebørn på tur

Forældresamtaler:

Som nystartede forældre får I altid tilbudt en opstartssamtale inden Jeres barn starter i vuggestuen eller børnehaven og en samtale når Jeres barn har været i Sønderled ca. 5 måneder, hvor vi vil snakke om hvordan opstartsperioden har været for barnet og for Jer forældre, vi snakker om barnets trivsel og udvikling og selvfølgelig også om tiden fremad.

Når et vuggestuebarn flyttes i børnehaven, vil vi i den forbindelse tilbyde en overleveringssamtale, hvor vuggestuepædagog og I forældre i fællesskab, overleverer Jeres barn til børnehavepædagogen og aftaler, hvordan overgangen skal være.

Når der er tid for skoleindskrivning, vil vi forinden tilbyde en samtale, som omhandler skole modenhed og hvad vi i fællesskab kan have fokus på, for at forberede barnet mest muligt til den kommende skolestart.

Når det af personalet skønnes, at der er behov for en samtale undervejs i barnets børnehavetid, så aftales det individuelt med Jer forældre.

Skulle I have behov for yderligere samtaler, er I naturligvis altid velkomne.

Inden ældstebørnene starter op i ældstebørnsgruppen vil vi indkalde til et forældremøde for de kommende ældstebørns forældre, hvor pædagogerne vil fortælle om hverdagen i ældstebørnsgruppen og om mål og forventninger.

I efteråret afholder vi et fælles forældremøde for alle forældre i hele huset, hvor også vores valg til bestyrelsen vil foregå. Her kan indholdet være forskelligt år for år.